عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

همان یک لحظه اول

که اول ظلم را می دیدم

جهان را با همه زیبایی و زشتی

بروی یکدگر ویرانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

که در همسایه صدها گرسنه چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم

نخستین نعره مستانه را خاموش آندم

بر لب پیمانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

که می دیدم یکی عریان و لرزان دیگری پوشیده از صد جامه رنگین

زمین و آسمان را

واژگون مستانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

نه طاعت می پذیرفتم

نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده

پاره پاره در کف زاهد نمایان

سبحه صد دانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

برای خاطر تنها یکی مجنون صحراگرد بی سامان

هزاران لیلی نازآفرین را کو به کو

آواره و دیوانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان

سراپای وجود بی وفا معشوق را

پروانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

بعرش کبریائی با همه صبر خدایی

تا که می دیدم عزیز نابجائی ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد

گردش این چرخ را

وارونه بی صبرانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


اگر من جای او بودم

که می دیدم مشوش عارف و عامی ز برق فتنه این علم عالم سوز مردم کش

بجز اندیشه عشق و وفا معدوم هر فکری

در این دنیای پر افسانه می کردم


عجب صبری خدا دارد!


چرا من جای او باشم

همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد

وگرنه من جای او چو بودم

یکنفس کی عادلانه سازشی

با جاهل و فرزانه می کردم


عجب صبری خدا دارد! عجب صبری خدا دارد!

نظرات 5 + ارسال نظر
حرف دل دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.harfedel1724.blogsky.com/

در بیکرانه زندگی دو چیز افسونم کرد .
آبی آسمانی که میبینم ولی میدانم که نیست و خدایی که نمیبینم ولی میدانم که هست

هادی دوشنبه 24 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ب.ظ http://www.tobegoo.blogsky.com

مرسی٬ زیبا بود ...
ولی همون بهتر که جای او نیستی ...
.
.
.
در ضمن این ممنوعیت راست کلیک هم خیلی اذیت میکنه!!! اگه کسی بخواد کپی کنه راه دیگه ام هست٬ فقط تنها کاری که میکنه اینه که نمیذاره لینکهاتو توی tab ها باز کنیم ...!

برای پسرای عصر خودم متاسفم
.
.
.

چون روی مطالبم وقت میذارم دوس ندارم هرکی خواست راحت بتونه ازشون کپی بگیره

هادی چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:28 ق.ظ http://www.tobegoo.blogsky.com

از این لحن صحبتت اصلا خوشم نیومد!
من میخواستم یکی از لینکاتو باز کنم که اون پبام رو دیدم ...
اینم فقط یه پیشنهاد بود،
اصلا پست های تو به چه درد من می خوره؟!!!
واقعا که ....! ! !
فکرت خیلی محدوده !!!!!!
منم واقعا به حال تو تاسف میخورم!،
ولی فقط برای تو!، نه همه ی دخترا، چون میدونم امثال تو خوشبختانه زیاد نیستد ...

نمی دونم کدوم حرفم اینقد بهتون برخورد اما منظوری نداشتم مطالب من قابل شما رو نداره امیدوارم دیگه ازم ناراحت نباشین

مجید (3ajid) یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:33 ق.ظ http://daneshjou.blogsky.com

زود قضاوت نکن.
همه مثل هم نیستند.
می خواستم نظر دیگه ای بنویسم که وقتی نظرت رو خوندم متوجه شدم که آدم سطحی نگری هستی.
همه هستند. همه برای خود شخصیتی دارند وهمه می توانند خوب یا بد باشند.
برای ژسرا متاسف نباش٬ برای خودت متاسف باش که همه را به یک چشم می بینی.
غرور و تکبر بدترین خصوصیات یک انسان می توانند باشند.
اما در باره راست کلیک.
همه می تونن راحت مطلبت رو با ماوس انتخاب کنند و به جای این که راست کلیک کنند و کپی کنند از کلید میانر ctrl+v استفاده می کنند که تقریبا دیگه بچه ها هم از این روش برای کپی کردن استفاده می کنند که روش شما رو دور میزنه.
و اما یک نکته!!!
تا جایی که من متوجه شدم، مطالب شما، دست نوشته خودتون نیست! پس برای نوشته های دیگران نگهبانی ندهید. بهتر است خودتان بنویسید. نوشته ای را که خود شما کپی کرده اید نمی توانید دیگری را مجبور کنید که کپی نکند...

من برای همه پسرا متاسف نیستم پسرای زیادی دورو برم هستن که برام فوق العاده محترمن و هیچ وقت به خودم اجازه ندادم براشون ابراز تاسف کنم منظور من اون قشری از پسرا بود که برخلاف جنسیتشون عمل می کنند و به کارای دخترونه علاقه دارند
شما از کجا می دونی این مطالب مال من نیس؟ من در کنار مطالبم از مطالب جالبی که در سایت ها و وبلاگهای دوستام می بینم استفاده می کنم از نظر شما اشکالی داره؟ از نظر من که اشکالی نداره نظر شما هم با اینکه برام محترمه اما تاثیری تو روند کارم نمیذاره چون قبولش ندارم
موفق باشید

مجید (3ajid) چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:23 ق.ظ http://daneshjou.blogsky.com

موفق باشید
ممنون که بهم سر زدین.
و ایکه پرسیده بودین که آیا مطالب وب من دست نوشته خودمه دیا نه! باید عرض کنم که بجز ۲ یا ۳ مطلب٬ بقیه دست نوشته خودمه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد